Tuesday, December 6, 2011

Handfon lu cikai la, tak macam handfon gua....:p

hello peeps.


its happen last month ago. When aku sedang makan-makan dengan family aku. Tengah dok makan-makan, aku nampak ada sorang budak perempuan ni yang agak umur dia dalam 10 tahun. Tapi yang tak boleh belah, di tangan dia ade satu handphone. BLUEBERRY. BLACKBERRY. Kalau setakat handphone biase je aku takdelah kesah sangat, tapi ni sampai blackberry. Ni buat aku tertanya-tanya. What the hell budak umur 10 tahun dah boleh pakai Blackberry??? Padahal zaman aku dulu  (kecik-kecik), kalau korang dah ada handphone nokia 3310 atau nama femes dia 33 sekupang, pon dah kira legend..

Tu pon game yang ade ular gan congkak. Legendnya budak tu kalau ada handfon ni macam:

"Weh, tadi Lisa cari kau"'
"Lisa?? Lisa mane satu ni? Lisa Surirumah Surihani ke??"
"Alaaa, Lisa handpon tu. Takkan tak kenal kot??"
"Ohh. Cakap la Lisa Hanphone. Mesti la aku kenal. Apesal die cari aku??"

But itu adalah zaman dimana handphoe bukan keperluan solid. Pada zaman dulu, kalau dah ada hanphone tu kira kaya gila. But since, handphone dah jadi keperluan sekarang, aku bet korang mesti konfius gila bila nak beli handfon yang baru.

aku rase lah kan, aku boleh kumpul 100 orang yang kata iPhone adalah awesome. dan aku bole cari another 100 rang yang cakap Samsung is the best dan begitulah dengan jenama-jenama hanfon lain. why?? sebab semuanya ada kelebihan dan kelemahan tersendiri. Persoalannya sekarang, we cannot judge peple just based on their phone. Don't judge book by its cover. 


Ok. mungkin budak yang aku ceritakan yang kat atas tadi guna hanfon Strawberry.Blackberry tuk call parents diorang incase of  emergency. But to me, its terlalu mahal untuk kasi kat kanak-kanak hanfon macam tu. Maybe parents diorang  kena beli alat just for call and  gps tracker only. contonhnya macam ni ha.
.
Tested Tracking Products

its better than kita beli handfon mahal, then kasi diorang pakai. 

same goes with people who use smartphone and kadang-kadang ade gak orang yang pakai handphone yang just untuk call and message (macam aku;D). Handphone ni ikut keperluan korang jugak. Kalau korang suka tangkap gambar. Belilah handphone yang bila korang snap pic boleh nampak sampai bulu roma kawan kau atau bila korang snap picture boleh nampak jerawat. Same la jugak, kalau korang suka main game. Gamers Sejati. belilah iPhone ataupon adroid smartphone.

Well, seperti yang korang tahu, setiap orang ade pendapat based on pengalaman masing-masing. Its all depend on you.assalamualaikum.

got that idea from Mr. K

3 comments:

  1. Haha , budak-2 sekarang dah maju , semua ada , Iphone , Ipad , Fixie , apa bagai lg lahh , HAHA .
    Btw , seronok gila dulu main game ular tuuu >.<

    ReplyDelete
  2. Skang mcm2 jnis hp da ade...dari sekecik kecik ke sebesar besar phone lah...yg nyata hp canggih mne pon x leh lwn nokia 3000 series...baling dinding pon x hancur punye

    ReplyDelete
  3. nasib baik i pakai berry time umur 10 tahun tambah sembilan:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...