Thursday, March 3, 2011

Blog Saya masuk segmen 1 Jam 1 Blogger (Blog Pilihan Malaysia)

yeah...dapat jugak masuk segmen 1 jam 1 Blogger nie anjuran blog pilihan malaysia...
actually this segmen aku saje-saje nak men masuk....
sekali diorang post pulak entry aku nie semalam.....11 tengahari (2/3/11)
nak try buat entry....rupenye diorang terima jugak blog yang newbies gak...
dalam segmen ni diorang ade tanya soalan then aku kena jawab la...
dan tarikh tutup segmen nie esok 4/3/2011....

soalan per yang die tanya???
ni dia...aku copy paste balik...





1 Jam 1 Blogger : Fazreen

Nama blog dan url?


Sejak bila anda buat blog ini?

Start mula 16 Februari 2011...kira newbies lagi la...


Blog manakah menjadi rujukan anda semasa mula-mula membuat blog?

First time buat blog...tengok blog kawan je...


Apakah sumber/rujukan anda dalam menghasilkan entri?

Banyakkan membaca blog orang lain....dari situlah datang idea....then, banyakkan membaca isu semasa..dari situ kita boleh buat entri mengenainya


Selain daripada kerana duit, apakah tujuan anda buat blog?

for sure lah..nak buat blog ni tuk menambahkan kenalan selain dari dapat duit...pastu kita boleh jugak share life, tambah pengetahuan dankongsi pendapat.


Apakah pengalaman manis dan pahit anda sepanjang berblogging?

ermm manis...bila orang jadi follower kita....lagi-lagi kalau dapat pujian dari mereka,,:)

ha..pahit...rasenye belum ade lagi dan akan datang hehe..


Apakah etika yang perlu ada pada setiap blogger?

Etika yang perlu ade???Setiap blogger kalau nak tulis entry tu jangalah guna bahasa kesat-kesat dan jangan guna short form....then, setiap blogger kalau nak buat post, tak yah la dok ambik orang punya....pastu copy paste.kalau nak cpoy pon, mintak la izin dulu kan.then, mase nak kasi comment tu, jangan la kutuk kat situ jugak...kasi la pujian, barulah tuan blogger tu tengok balik blog korang..hihi(macam caunselor pulak dah)


Berdasarkan pengalaman anda, bagaimanakah untuk membuatkan blog kita dikenali ramai?

ha...kat sini saya ader satu website tuk naikkan traffic korang..http://www.gengblogger.com...try lah...setiap kali korang post...ping pulak kat gengblogger nie...sangat berkesan...saya baru 10 hari berblogging ni...follower saya dah cecah 60 orang!!then, try la blogwalking, join contest pulak..;D


Kata-kata semangat untuk blogger lain?

untuk semua blogger jangan cepat putus asa, walaupon saingan banyak dan selalu buat entry yang menarik..


dan kalau korang nak tau lebih lanjut click sini
k tu je post kali ni ....assalamualaikum

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...